fbpx

Skip links

Українська Рада Бізнесу – новатор у сфері захисту прав споживачів

22 травня учасники Української Ради Бізнесу взяли участь у ІІ всеукраїнському форумі «Захищений споживач – конкурентноспроможний бізнес – європейський вибір України», який відбувся у Клубі Кабінету Міністрів України під головуванням Першого віце-прем’єр-міністра України – Міністра економічного розвитку і торгівлі України – Степана Кубіва. УРБ на заході представляли: генеральний директор Асоціації «Українські імпортери побутової електроніки», член Наглядової Ради УРБ – Софія Арасланова, Виконавчий директор Української асоціації прямого продажу – Надія Бедричук, голова фіскального комітету та комітету з правового забезпечення Нафтогазової асоціації України – Сергій Деревцов.

Метою заходу було обговорення поточної ситуації у національній системі захисту прав споживачів, актуальних проблем зі сторони споживачів, бізнесу та держави, а також ідей та ініціатив для їх вирішення.

Під час відкриття форуму Степан Кубів наголосив на важливості теми захисту прав споживачів у становленні сучасної та міцної держави, а також необхідності створення нових цифрових рішень для комунікації із споживачем і боротьби із контрабандною та небезпечною продукцією, таких як мобільний додаток «Купуй Безпечно».

«Досвід сучасного споживача починається не з входу в магазин або «вивіски на сайті» онлайн-магазину, а із вивчення інформації, рекомендацій, порівняння вартості, і цей шлях значно довшій ніж саме придбання або навіть післяпродажне обслуговування..

Сьогодні бути партнером покупця по суті означає, що сучасна бізнес модель відштовхується від інтересів покупця, пропонує швидкі та зручні рішення. Клієнтський досвід- це майбутнє. Компанії міряють свій NPS та вивчають як управління клієнтським досвідом впливає на оборот і прибуток компаній. Всі про це говорять, але не всі стають на цей шлях.

На практиці наша галузь рясніє прикладами невидачі фіскальних чеків продавцями складних побутових приладів, в результаті такого продавця неможливо ідентифікувати. Це свідоме позбавлення покупця його законних прав, гарантія такого продавця може бути істотно скороченою від офіційної гарантії виробника, а то і зовсім покупець її позбавлений.

Тому як учасник команди з розробки мобільного додатку «Купуй Безпечне» пропоную надати споживачам вікно в інший клієнтський досвід, місце, де держава стане ближче. Відкрий додаток, поскаржся в «один клік», дізнайся про власні права та за якими критеріями обирати безпечну та легальну продукцію, перевір чек онлайн», – висловила своє бачення щодо ситуації Софія Арасланова – генеральний директор Асоціації «Українські імпортери побутової електроніки», член Наглядової Ради УРБ.

За словами Надії Бедричук – виконавчого директора Української асоціації прямого продажу, компанії у сфері прямого продажу також постійно зустрічаються із проблемами продажу фальсифікованої або контрабандної продукції, що говорить про непоодинокість проблем у різних сферах. «Ми постійно вивчаємо міжнародний досвід, та прийшли до висновку, що важливо інформувати споживача про правила вибору продукції та можливості захисту власних прав».

Також важливо, щоб бізнес саморегулювався, чітко розділяючи білий та тіньовий сектори, на прикладі підписання відповідних кодексів етики.

Базуючись на Литовському досвіді при продажі підакцизних товарів, напрацювання у сфері захисту прав споживачів представив Сергій Деревцов – голова фіскального комітету та комітету з правового забезпечення Нафтогазової асоціації України. Асоціація створила для споживачів інтерактивну карту АЗС, легальність яких викликає сумніви. Ґрунтуючись на таких простих ознаках, як невидача фіскального чеку, близьке розташування з житловими і адміністративними будівлями, відсутність куточка споживача і засобів пожежогасіння на АЗС. Кожен споживач може внести свій вклад у формування карти – покупець може залишити заявку про підозрілу заправку, а модератор платформи проаналізувавши інформацію, приймає рішення щодо позначення її на карті.

За словами Сергія Деревцова небезпека нелегальних АЗС полягає не тільки у втратах для бюджету країни і порушення конкурентного середовища на ринку АЗС, ф й в тому що такі заправки працюють з порушеннями норм будівництва, експлуатації та вибухо-пожежобезпеки та несуть серйозну загрозу для життя і здоров’я оточуючих людей і, безпосередньо, співробітників таких станцій.

СЕО однієї з найбільших в Україні торгових мереж взуття Intertop – Сергій Бадрітдінов кожного місяця перевіряє скарги своїх клієнтів, та вважає що покупець особисто є суб’єктом, і держава повинна не захищати його, а створювати умови для взаємовідносин між бізнесом та покупцем. «Сьогодні держава приходить до білих торговців, до таких як ми і детально перевіряє. На питання чому, відповідь одна – ви багато платите, тому ви у в червоній ризиковій зоні і вас перевіряють. При цьому не враховується, що 60% продавців знаходиться у тіні, їх продукція реалізовується без фіскальних чеків, відповідно таких продавців не перевіряють та відповідальності за порушення немає – зростає кількість контрабанди. Тому потрібно змінювати саму систему захисту прав споживачів, і перш за все, починати з фіскалізації».

У підсумках діалогу у рамках Форуму Міністерством економічного розвитку і торгівлі України було презентовано проект мобільного додатку «Купуй Безпечне», який покликаний надати споживачу та бізнесу необхідні інструменти для навчання, вибору безпечної та легальної продукції.

Залишити коментар

Name*

Website

Коментар