Skip links

Коаліція УРБ та бізнес-омбудсмен домовилися про системну співпрацю

Круглий стіл за участі команди бізнес-омбудсмена та керівників бізнес-асоціацій, членів коаліції Української Ради Бізнесу пройшов у Києві 30 січня.

На зустрічі презентовано плани роботи офісу омбудсмена на 2020 рік, а також обговорені питання, пов’язані із покращенням умов ведення бізнесу в Україні.

Реформа податкової та митної служби – один із ключових пріоритетів бізнесу, наголосила виконавчий директор «Української асоціації прямого продажу» Надія Бедричук. Вона поцікавилася, якими офіс бізнес-омбудсмена бачить розвиток реформи Державної податкової та Державної митної служби України, згідно зі своїми статистичними та аналітичними даними. «Чи є покращення ситуації, чи схоже що реформа рухається у вірному напрямку?» – запитала Надія Бедричук.

Президент Української асоціації виробників Олександр Громико запитав про ставлення офісу омбудсмена до зменшення дискреції у контролюючих органів – зокрема, щодо заміни дискреційного податку на прибуток на податок на виведений капітал. Також президент асоціації повідомив, що бізнес чекає на новий закон про Установу бізнес-омбудсмена і готовий долучитися до адвокації цього важливого проекту.

Ольга Пантелеймонова, генеральний директор Star Media, наголосила: вкрай важливо розуміти, який тип скарг, поданих до офісу омбудсмена, найпоширеніший, і на підставі цих даних робити аналітику щодо покращення поточного законодавства для зменшення скарг та тиску на бізнес у цілому.

Не всі процедури при реформуванні ДПС та ДМС прозорі та зрозумілі, зазначив Президент Асоціації платників податків України Грігол Катамадзе. За його словами, суттєві ризики несе переведення значної кількості «старих» кадрів до нових служб. «Цьому питанню варто приділити увагу, якщо ми хочемо отримати дійсно нові реформовані служби», – підкреслив Грігол Катамадзе.

Голова Податкового комітету Торгово-промислової палати України Дмитро Михайленко повідомив, що ТППУ має вже значну кількість успішних кейсів співпраці з офісом бізнес-омбудсмена і що спільні дії асоціацій та омбудсмена для захисту бізнесу приносять більш швидкі та якісні результати.  

Для ефективного контролю за розвитком реформи податкової та митної служб важливо створити комплексний моніторинг, який складатиметься з аналізу скарг, статистичної інформації, пов’язаної з діяльністю ДПС та ДМС і сплатою податків, а також репрезентативного опитування платників податків, запропонувала генеральний директор Асоціації імпортерів побутової електроніки Софія Арасланова. Вона запевнила що бізнес вітатиме участь офісу омбудсмена в такому щоквартальному моніторингу.

За підсумками дискусії учасники домовились обмінятися аналітикою щодо зазначених питань та погодили формат системної співпраці.

Відповідаючи на запитання членів УРБ,  бізнес-омбудсмен Марчін  Свєнчіцький та його заступник Ярослав Грегірчак повідомили, що офіс займається розглядом скарг, аналізує проблематику й надає системні рекомендації з метою покращення законодавства.

Щодо реформи ДПС та ДМС. Офіс також вважає цю реформу надважливою. Також важливим є ліквідація Податкової міліції та інших економічних підрозділів і створення єдиного аналітичного органу з боротьби із економічними злочинами. Офіс сподівається, що Бюро фінансових розслідувань буде створене якнайшвидше.

Щодо типів скарг. Топ-5 у відсотках від загальної кількості скарг виглядає так:

60% скарг – податкові питання (оскарження податкових перевірок, блокування податкових накладних, щодо розірвання електронних договорів, по 212 статті КПК);

13% скарг – дії правохоронних органів;

10% – дії Мінюсту (зокрема, рейдерство);

8% – державні регулятори;

5% – дії митної служби.

Щодо заміни податку на прибуток податком на виведений капітал. Офіс готовий розглянути це питання у контексті зменшення дискреції та корупції та повідомить про результати аналізу.

Щодо нового Закону про бізнес-омбудсмена. Проєкт, який перебуває зараз на погодженні представників влади, офіс омбудсмена вважає прийнятним. Чекаємо на реєстрацію законопроєкту.

Щодо фактів недобросовісної  поведінки  чиновників   ЦОВВ, які не відповідають на листи-звернення, не ведуть прийом: такі скарги на бездіяльність посадовців офіс також розглядає.

Щодо можливості проведення регулярного комплексного моніторингу стану реформ ДПС та ДМС. Офіс омбудсмена готовий надавати статистичну інформацію, яку аналізує, щокварталу і готовий взяти участь у спільних презентаціях із аналітичними центрами.

За підсумками дискусії учасники домовилися обмінятись аналітикою щодо зазначених вище питань та погодили формат системної співпраці. Марчін Свенчіцький запевнив представників бізнес-асоціацій у зацікавленості отримувати швидкий зворотній зв’язок. “Рекомендуємо звертатися за допомогою, готові швидко та якісно
співпрацювати із відповідальним бізнесом”, – додав омбудсмен.

Направити звернення чи скаргу можна онлайн:
https://boi.org.ua/complaint/online

Довідково:

Українська Рада Бізнесу – коаліція бізнес-асоціацій, до складу якої входить 81 асоціація малого та середнього бізнесу, членами яких є 27 тисяч підприємств.

Залишити коментар

Name*

Website

Коментар