Skip links

Щодо податкових питань у Бюджетній резолюції (заява Української Ради Бізнесу)

Щодо податкових питань у Бюджетній резолюції (заява Української Ради Бізнесу)

Члени Української Ради Бізнесу, до складу якої входять 80 бізнес-асоціацій, проаналізували постанову Верховної Ради України «Про висновки та пропозиції до проекту Закону України про Державний бюджет України на 2020 рік» від 18 жовтня 2019 року та зазначають наступне:

  1. Цією постановою Кабінету Міністрів  України доручено при підготовці проекту Закону України про Державний бюджет України на 2020 рік до другого читання розглянути можливість збільшення доходів проекту державного бюджету на 2020 рік (з внесенням відповідних законодавчих ініціатив) за допомогою реалізації таких кроків.
    1. . Приведення ставки податку для доходів у вигляді дивідендів по акціях та корпоративних правах, нарахованих резидентами – платниками податку на прибуток підприємств, до рівня базової ставки податку на доходи фізичних осіб;

Фахівці УРБ зазначають, що у разі прийняття цієї пропозиції ефективна ставка податку на дивіденди складе 34%, замість поточних 23,3%, тому що для їх виплати необхідно буде сплатити податок на прибуток 18%, а потім із суми, що залишилася, – утримати повну ставку ПДФО 18% плюс військовий збір 1,5%. Така пропозиція, на думку членів УРБ, є протилежною тому, що потребує економіка для прискорення зростання. На думку фахівців УРБ, необхідним на цей час є зниження навантаження на фонд оплати праці (ЄСВ + ПДФО), а також заміна податку на прибуток податком на виведений капітал, в рамках чого, звісно, можна повернутись до питання рівня оподаткування дивідендів.

Пунктами 1.2, 1.3, 1.4 пропонуються різні зміни ставок  акцизного податку, екологічного податку, рентної плати, інвентаризація ставок ввізного мита тощо.

Щодо цих пропозицій необхідно зазначити, що згідно з Генеральною угодою з тарифів і торгівлі передбачено Тарифи в рамках режиму найбільшого сприяння. Так, ним передбачено зв’язування тарифних ставок (ставок ввізного або імпортного мита), що означає, що чинні ставки не повинні перевищувати рівень, на якому їх було “зв’язано”.

         Крім того, згідно з Угодою про асоціацію між Україною, з однієї сторони, та Європейським Союзом, Європейським співтовариством з атомної енергії і їхніми державами-членами, з іншої сторони, кожна Сторона зменшує або скасовує ввізне мито на товари, що походять з іншої Сторони, відповідно до Графіків, встановлених у Додатку I-A до цієї Угоди (далі – Графіки). Тому будь-які довільні підвищення зазначених ставок, відмінні від зазначених Розкладу та Графіку, призведуть до порушення зобов’язань України з ЄС та СОТ.

  • Також Кабінету Міністрів  України доручено:
  • здійснити інвентаризацію податкових пільг та внести пропозиції щодо їх оптимізації з метою створення рівних умов конкуренції для всіх платників податків та збільшення доходів бюджету;

Члени УРБ вважають доцільним перегляд у бік зменшення пільг із ПДВ, наданих окремим категоріям платників (у т. ч. перегляд переліку операцій, що звільнені від оподаткування ПДВ), а також розглянути можливість скасування права місцевих рад встановлювати пільги з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, що встановлюється для фізичних осіб, виходячи з їх майнового стану та рівня доходів.

  • внести законодавчі ініціативи щодо проведення індексації нормативної грошової оцінки землі з урахуванням індексу споживчих цін за попередній рік; скасування звільнення платників єдиного податку від земельного податку; скасування пільгової ставки плати за землю за земельні ділянки, надані гірничодобувним підприємствам для видобування корисних копалин та розробки родовищ корисних копалин; скасування пільгового оподаткування податком на нерухоме майно, якщо об‘єкт оподаткування розташований на території населених пунктів на лінії зіткнення;

Щодо цього пункту представники Української Ради Бізнесу зазначають, що  скасування звільнення платників єдиного податку четвертої групи від сплати земельного податку призведе до ситуації, коли один об’єкт оподаткування – в даному випадку земельна ділянка – оподатковуватиметься двічі. Зазначене призведе до значного підвищення податкового навантаження на сільгосптоваровиробників, що здійснюють свою діяльність легально, і фактично стане додатковим стимулом для нелегалів не виходити з тіні. Наслідком стане подальше збільшення обсягів тіньового використання земель сільськогосподарського призначення.

В той же час представники бізнесу пропонують модель детінізації сфери використання земель сільськогосподарського призначення, за якою встановлюється взаємозв’язок між єдиним податком 4-ої групи спрощеної системи оподаткування та податком на землю, надається можливість заліку сплаченого податку на землю або частини ЄП4 в сплату ПДФО власниками земельних ділянок (як безпосередньо, так і опосередковано юридичною особою), суттєво підвищується податок на землю, орієнтовно до 2% від НГО для всіх (збільшення ЄП4 відбуватиметься автоматично) та запровадження механізму поставленого доходу за рішенням громади. Детально модель описано у п. 10.1 пріоритетів українського бізнесу. Також пропонується виокремити земельний податок з єдиного податку для платників єдиного податку першої-третьої груп. На думку членів УРБ, така модель дозволить детінізувати ринок оренди сільськогосподарської землі та вирівняти конкурентні умови в цьому секторі.

Виходячи з викладеного вище, члени УРБ закликають представників влади розглянути наведені аргументи та пропозиції, за необхідності провести додаткове експертне обговорення і врахувати пропозиції при напрацюванні відповідних нормативно-правових актів на реалізацію Постанови.

Залишити коментар

Name*

Website

Коментар