fbpx

Skip links

УРБ на Форумі правозахисників споживача

24 липня напередодні Дня працівників торгівлі на базі Київського національного торгово-економічного університету відбувся Форум Консумерської Асамблеї України «Українська торгівля по-європейськи: доброчесний продавець – проактивний споживач».

Представники споживчих об’єднань, експертного середовища, бізнес-асоціацій, освітяни та науковці працювали разом для вирішення нагальних проблем,  які стоять на шляху реалізації європейського вектору розвитку країни.

Працювати є над чим – наразі ми маємо складну ситуацію з реалізацією споживчих прав в Україні, пов’язану з недосконалістю законодавства та чинної системи державного захисту прав споживачів, наявності значного обсягу «чорного» та «сірого» ринку, засилля нелегально імпортованої та контрафактної продукції та низькою обізнаністю споживача про механізми та можливості захисту та відстоювання своїх прав.

Були цікаві доповіді, результати моніторингу наявних інструментів у сфері захисту прав споживачів, аналіз законодавчих ініціатив та сучасних міжнародних практик у цій сфері.

Форум відбувся за підтримки Української Ради Бізнесу.

Надія Бедричук, член УРБ,  виконавчий директор Української асоціації прямих продажів, розповіла про Кодекс доброчесної практики як індикатор якості торгівлі. “В Україні розвиваються різні форми торгівлі, і права споживача повинні бути захищені однаково у кожній з них. На сьогодні електронна торгівля пов’язана з високими ризиками обману покупця, реалізації контрафактної, контрабандної або простроченої продукції. Насамперед, йдеться про маркет-плейси, на території яких дотримання прав споживачів – винятково добра воля продавця, а не обов’язок по закону, – сказала, виступаючи, Надія Бедричук. – У той же час, законодавство змінюється повільно, не описує всі можливі ситуації та не завжди ефективно захищає від недоброчесних підприємницьких практик. Саморегулювання, а саме –  створення галузевих кодексів доброчесної практики – доповнює законодавство”.​

Ольга Фреюк, Всеукраїнський рух «Молодь за  права споживачів» презентувала невтішні  результати моніторингу інтернет сайтів які реалізують одяг, косметику та побутову техніку на предмет дотримання вимог законодавства щодо наявності обов’язкових даних на сайті: контакти, термін гарантії на продукцію, умов та термінів повернення товару та інше.

Ніна Кільдій, керівник відділу тестувань «Науково-дослідного Центру Незалежних Споживчих Експертиз «ТЕСТ», розповіла про закупку  мобільних телефонів у 20-ти найвідоміших інтернет магазинах України і її результати. Обов’язковий фіскальний чек (смартфон відноситься до складної побутової техніки, а вона згідно законодавства повинна реалізовуватись виключно  через реєстратор розрахункових операцій, тобто з фіскальним чеком) видали лише 7 магазинів, інші 13 надали або видаткову накладну або товарний чек, що є порушенням.

Віктор Овчаренко, в.о. директора департаменту податкової політики Міністерства фінансів України презентував законопроект Міністерства фінансів «Про внесення змін до Податкового кодексу України та Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» щодо створення умов для дистанційної торгівлі та детінізації розрахунків в сфері торгівлі і послуг», так званий «кешбек», який передбачає створення нового механізму взаємодії між державою, споживачем та бізнесом.

Ілля Несходовський, директор Інституту соціально-економічної трансформації розділив усіх продавців на 4 групи від доброчесного «білого» до чорного та зробив аналіз запропонованого Мінфіном механізму «кешбек».

Олег Цильвік, заступник Голови правління Союзу споживачів України, розповів про низьку якість роботи органів, що відповідають за захист прав споживачів в Україні та на реальних  прикладах (офіційні відповіді Держпродспожив служби) продемонстрував некомпетентність працівник даного відомства, що прямо впливає на якість задоволення скарг споживачів.

Форум завершив роботу підписанням Резолюції з конкретним планом дій щодо реформування системи захисту прав споживачів в Україні за європейськими стандартами, формування у суспільстві свідомості проактивного споживача, забезпечення системи захисту з боку держави та створення умов для доброчесного бізнесу. Свої підписи під Резолюцією поставили 14 громадських асоціацій та рухів за права споживачів в Україні.

Залишити коментар

Name*

Website

Коментар