fbpx

Skip links

Резолюція за результатами круглого столу «Перешкоди офіційного працевлаштування та ведення індивідуального бізнесу в Україні»

Ми, організатори та учасники круглого столу «Перешкоди офіційного працевлаштування та ведення індивідуального бізнесу в Україні», усвідомлюючи, що система оподаткування праці в Україні є дестимулюючою та обтяжливою для мікро- малого та середнього бізнесу, звертаємо увагу, що без невідкладних змін у податковій сфері, спрямованих на зменшення навантаження на фонд оплати праці, економічний розвиток України неможливий.

Наша мета – прискорення реформ, які спрямовані на покращення умов ведення бізнесу, припинення відтоку кадрів з України, та створення конкурентних умов на ринку праці шляхом  консолідації зусиль бізнес-об’єднань, експертного середовища та представників органів влади.

Згідно з висновками останніх досліджень навантаження на фонд оплати праці все ще залишається надвисоким. Зниження ЄСВ у 2016 році призвело до суттєвих позитивних ефектів (дало можливість піднімати заробітні плати більш ніж на 25% щороку) та не призвело до втрат бюджету (сукупно ЄСВ та ПДФО).

Слід зазначити, що останніми роками спостерігаються загрозливі тенденції щодо зменшення ринку праці в Україні, за офіційними даними ДФС відбулось суттєве скорочення кількості офіційно працевлаштованих осіб за 2015-2017 роки (зменшення на 1.1 млн осіб за останні два роки).

Для досягнення поставлених цілей ми визначаємо такі основні завдання на 2019 – 2020 роки:

  1. Подальше зниження податкового навантаження на фонд оплати праці із цільовим показником у 20% (сумарно ЄСВ+ПДФО) протягом кількох років, із компенсацією за рахунок зниження неефективних видатків бюджету, зокрема реформування Фондів соціального страхування, скорочення їх функцій та витрат, проведення верифікації соціальних виплат та пенсій, скорочення неефективних видатків бюджету, модифікованого податку на нерухоме майно.
  2. Перехід до сучасної моделі оподаткування нерухомого майна, виходячи з його квазіринкової вартості, зменшення дискреційності податку на майно, збільшення його частки у доходах місцевих бюджетів.
  3. Проведення комплексної бюджетної реформи, а саме впровадження фіскальної політики, спрямованої на зниження частки державних видатків у ВВП, які перерозподіляються через публічні фінанси – до цільового показника 37 %, перегляд статей бюджетних видатків для оптимізації структури та розміру видатків бюджету.

У зв’язку з вищезазначеним, пропонуємо Міністерству фінансів України протягом найближчих двох тижнів створити робочу групу із залученням всіх зацікавлених стейкхолдерів та напрацювати необхідні зміни.

 

З повагою,

Українська Рада Бізнесу

Залишити коментар

Name*

Website

Коментар