fbpx

Skip links

Учасники ініціативи «Київський кластер хайтек секторів» обговорили напрями співпраці з Міністерством інфраструктури

Напрями та форми спільної діяльності у сфері транспорту обговорили учасники ініціативи «Київський кластер хайтек секторів» під час онлайн-зустрічі із заступником Міністра транспорту України Дмитром Живицьким. За підтримки Української Ради Бізнесу та Платформи Industry4Ukraine участь у засіданні взяли представники Асоціації Софтвер Юкрейн, Української федерації індустрії безпеки, Асоціації підприємств промислової автоматизації України, підприємств-розробників інноваційних рішень із практичним досвідом впровадження.

Відкриваючи зустріч, президент Української Федерації Індустрії Безпеки, член Наглядової Ради Української Ради Бізнесу Анатолій Долинний представив учасників ініціативи «Київський кластер хайтек секторів» і розповів про основні перспективні напрями кооперації, у тому числі – у сфері транспорту, а також можливі напрями співпраці з Київською обласною державною адміністрацією.

Під час першої зустрічі 29 січня цього року учасники ініціативи виділили кілька пріоритетних напрямів: мобільність 4.0 і транспорт в цілому; інтернет речей, платформи і програми «розумне місто/регіон», співпраця з іншими суб’єктами інноваційної екосистеми київського регіону і робота з промисловцями, сприяння встановленню вимог до локалізації в закупівлях та проєктах державно-приватного партнерства.

«Насамперед ми стали розвивати контакти з Київською областю і звернули увагу на три смарт-спеціалізації, які збігаються з нашим баченням: виробництво інноваційних харчових продуктів, розроблення енергоефективних рішень на основі альтернативних джерел енергії, інноваційна продукція для будівництва, дизайну та побуту.  Ми готові розробляти проєкти на засадах державно- приватного партнерства і зацікавлені в залученні інвесторів – як вітчизняних, так і зарубіжних», – наголосив Анатолій Долинний.

Олександр Юрчак, голова Асоціації Підприємств Промислової Автоматизації України, учасник платформи Індустрія 4.0 в Україні, окреслив стан Індустрії 4.0, загальні пропозиції для розвитку цього напряму, також – головні пропозиції від руху 4.0 для інфраструктури.

«Ми реально бачимо, що можемо розвивати і просувати кластери в галузі інфраструктури і спільно з міністерством створювати сучасні інструменти. Це стимулювання замовників до переходу на Індустрію 4.0, сучасні лабораторії – testbeds, програми підтримки українських інноваторів-експортерів Індустрії 4.0, національні, галузеві й регіональні акселератори, програми підготовки й розгортання мережі експертів. Серед актуальних проєктів партнерів можна назвати розвиток інфраструктури малих міст Київської області, «розумні» аеропорти, розвиток безпілотного транспорту, розвиток за напрямами smart city», – перерахував Олександр Юрчак.

Учасники зустрічі презентували конкретні рішення для вирішення проблем у сфері транспорту.

Віктор Каплуновський, KTS-INTEK, розповів про можливості систем «розумного» керування освітленням та зарядними станціями електротранспорту. Це створює можливості побудови зарядної інфраструктури для електротранспорту на базі систем вуличного освітлення, використання опор вуличного освітлення для розвитку технологій 5G, значного підвищення ефективності проєктів модернізації вуличного освітлення через застосування технологій штучного інтелекту, розробку додаткових сервісів з використанням вільних потужностей мікромереж.

Стефан Благовісний, ПНМЕК ТОКА, розповів про досвід виробництва вітчизняних електрозаправних комплексів в Україні, у тому числі – швидкісних, побудову мережі станцій ТОКА на різних бізнес-моделях, у тому числі на базі приватних комерційних об’єктів, про поточні особливості підключення до електромереж і легалізації, про можливість інтеграції зарядних станцій до IoT-мікромереж вуличного освітлення і розроблення цілісних стратегій розвитку цих послуг в рамках стратегій розвитку міст.

Павло Жабіцький, Росток-ЕЛЕКОМ, презентував системи керування дорожнім рухом як складові інтелектуальних транспортних систем. Підприємство має 28-річний досвід виробництва систем керування дорожнім рухом (КДР), дозвільні документи на використання в країнах ЄС, 4000 об’єктів в Україні (610 об’єктів в Києві), Грузії, Молдові, Казахстані, Латвії. Має досвід участі в проєкті вагового контролю в русі за програмою «Велике будівництво», в проєктах керування рухом безпілотного транспорту. Компанія зацікавлена у співпраці з іншими учасниками ініціативи і вважає за необхідне побудову єдиного центру спостереження і керування дорожнім рухом в Україні.

Автоматизація обліку оплати проїзду в громадському транспорті стала темою виступу Олександра Шустерова, КС-МЕХАТРОНІКС. Йшлося про основні проблеми з оплатою проїзду в громадському транспорті та шляхи їх подолання, врегулювання перевезення пільговиків та субсидування роботи громадського транспорту, сучасні технології систем оплати проїзду і їх доступність в Україні, критерії оцінки ефективності проєктів «е-квиток».

Віктор Валєєв, Асоціація «Софтвер Юкрейн», звернув увагу на важливу роль ІТ у цифровій трансформації сфери транспорту.

«Роль IT в інноваціях і впровадженні всіх цих рішень є вирішальною. Є питання розумного, раціонального економічного протекціонізму з боку держави. Тому я хотів би мати певне бачення міністерства стосовно надання переваги українським IT-продуктам та продуктам технологічного сектору, які використовують рішення з високою доданою вартістю. Також ми би хотіли запропонувати модель публічно-приватного партнерства, коли компанії інвестують свої власні кошти, створюючи відповідні сервіси з використанням певних інформаційних ресурсів, які перебувають у розпорядженні міністерства. Таким чином, держава не витрачає свої кошти, а оперує коштами підприємств, отримує відповідні сервіси і можливість наповнювати бюджет. Це дозволить нам у транспортній галузі створити ринки на десятки мільйонів євро», – зазначив Віктор Валєєв.

На можливостях відновлення парку потягів для приміського пасажирського сполучення наголосив Михайло Сорокін, ІК Восток. З 2012 року компанія працює у сфері залізничного транспорту (системна інтеграція, 3D-дизайн, управління безпілотним транспортом, цифрова трансформація залізничного транспорту), брала участь у міжнародних виставках на стендах України. Серед замовників – відомі європейські і міжнародні компанії. Має досвід участі у розробці інноваційних проєктів в Україні та програм розвитку галузі.

Михайло Каменецький, Інттекс, Українська Федерація Індустрії Безпеки, представив системи вагового контролю в русі з точністю вимірювання з похибкою 3-5 % (досвід в Чехії, Словаччині, Австрії, Німеччині). Представник компанії розповів про функціонал систем (вимірювання навантаження на окремі вісі шассі тощо, габаритний контроль), про досвід роботи на ринку технічних засобів безпеки в Україні понад 20 років (виробництво власних систем безпеки та автоматизації технологічних процесів, інтеграція).

Коментуючи виступи учасників зустрічі, заступник Міністра інфраструктури Дмитро Живицький розповів про плани розвитку мережі систем автоматичного зважування в русі та запропонував провести окрему тематичну зустріч із залученням представників замовників та підрядних організацій, у т.ч. з обговоренням виконання подібних проєктів на державних дорогах місцевого значення, необхідності збільшення пропозиції, посилення конкуренції і зниження цін.

Також заступник міністра розповів про плани розбудови єдиної галузевої комплексної інтелектуальної системи, про проведення у травні 2021 форуму з питань безпеки дорожнього руху на базі Сумської облдержадміністрації і готовність до окремого обговорення з підприємствами-інноваторами, учасниками ініціативи «Київський кластер хайтек секторів», інших питань, які розглядались під час зустрічі.

Залишити коментар

Name*

Website

Коментар