fbpx

Skip links

Білий та чорний списки ініціатив

Українська Рада Бізнесу перш за все відстоює інтереси білого та честного бізнесу, тому ми сформували білий та чорний списки ініціатив, які відповідно підтримуємо або не підтримуємо.

Інституційні реформи:

  1. Інституційна реформа перевіряючих, контролюючих та правоохоронних органів: запровадження персональної відповідальності, встановлення ринкових заробітних плат працівникам на держслужбі, забезпечення ризик-орієнтованого підходу до перевірок, проведення відкритих конкурсів на керівні посади, забезпечення обміну митною інформацією із різними країнами. Підтримуємо План заходів КМУ з реформування митної служби.

Постійний контроль за роботою Бюро економічної безпеки, створення якісних КРІ для вимірювання ефективності роботи БЕБ.

  1. Контроль за імплементацією судової реформи – відновлення роботи Вищої кваліфікаційної комісії суддів та перезавантаження Вищої ради правосуддя, а також прийняття законодавчої основи для перезавантаження ОАСК (прийняття законопроєктів №5067, №5369, №5370)

Реформа податкової системи та митного законодавства:

  1. Радикальне оновлення податкового законодавства шляхом ухвалення норм Податкового кодексу Розвитку, який міститиме норми по заміні податку на прибуток податком на виведений капітал, зниження сукупного податкового навантаження на фонд оплати праці до цільового показника 25%, податкова субсидія (розщеплення ПДФО та надсилання відсотку партіям і громадським організаціям) /законопроєкт №7500//, модифікація СМКОР, спрощення адміністрування КІК, модифікації податку на землю, із компенсацією за рахунок зниження неефективних видатків держбюджету (зниження загальнодержавних видатків до 35% від ВВП).

Додатково:

  • диференціація порогів відкриття кримінальних справ при порушенні податкового законодавства в залежності від розміру підприємства (драйвером можуть виступати різні показники, наділені конкретними процентними вагами: виручка, EBITDA, кількість працюючих, тощо).
  • оптимізація та “опрозорення” процедури адміністративного оскарження Податкового рішення повідомлення платником податків шляхом включення в “комісію по оскарженню” незалежних репутаційних професіоналів з числа аудиторів та юристів з податкового права.
  • запровадження максимальної кримінальної відповідальності для керівників та працівників органів ДПС за ручне втручання у роботу автоматизованих систем адміністрування податків (в першу чергу ПДВ та Акциз).
  1. Оновлення митного законодавства, зокрема забезпечити обов’язковість зазначення торгової марки (проєкт закону №5353-1). Забезпечення можливості оплати мита та ПДВ отримувачами посилок онлайн, без посередництва митних брокерів та без контактування з митницею, мінімізація тіньових схем за допомогою магазинів безмитної торгівлі та поштових пересилань, спрощення міжнародної торгівлі тощо.
  2. Збереження спрощеної системи оподаткування, сприяння легальному мікро- і малому підприємництву, запровадження спрощеного оподаткування самозайнятих осіб. Заміна широкої фіскалізації на фіскалізацію ризикових груп, детінізація економіки – впровадження механізмів стимулювання покупця отримувати фіскальний чек, забезпечення відповідальності для неоформлених торговців.

Спрощення адміністрування та дебюрократизація:

  1. Запровадження сучасного трудового права, заснованого на свободі трудового договору, спрощення бюрократичних формальностей оформлення трудових відносин – не лише на воєнний час, а на постійній основі; спрощення умов працевлаштування іноземців (№5795).
  2. Неприпустимість вимагання держорганами інформації, яка вже міститься у держреєстрах – позбавити від зайвої звітності щодо кінцевих бенефіціарів громадські організації та підприємства, інформація про які вже міститься у реєстрах (проєкт закону №6131-2).

Демонополізація економіки та зменшення впливу держави:

  1. Демонополізація ринку платіжних послуг – врегулювання ставок еквайрингу, імплементація європейських директив (проєкт закону №5374)
  2. Визначення кросс-галузевих монополій на ринку вугілля та електроенергії і умов їх примусового поділу, забезпечення вільного обміну електроенергією з країнами Європейського союзу з метою обмеження монополії на ринку електроенергії, прийняття законодавчих змін, необхідних для відкриття імпорту електроенергії та стимулювання експорту. Забезпечення рівності доступу учасників суміжних ринків до товарів та послуг природних монополій, зокрема електромереж та запровадження ринку приватної тяги (проєкт закону №1196-1). Забезпечення незалежності регуляторних органів, зокрема АМКУ та НКРКЕП, шляхом визначення їх правового статусу, гарантування фінансової незалежності працівників.
  3. Швидка та прозора приватизація держмайна, зокрема:
  • відкритий публічний продаж державного пакету акцій ПАТ “Укрнафта”; акціонування та відкритий публічний продаж ДП “Укргазвидобування” НАК “Нафтогаз України”; відкритий публічний продаж 50%+1 акцій державного пакету ПАТ “Укрзалізниця”; примусовий відкритий продаж активів видобувних та енергетичних компаній понад пороги монопольного становища (демонополізація) через процедуру IPO; приватизація усіх теплокомуненерго; продаж на публічних конкурсах державних часток у всіх обленерго

Вирівнювання конкурентних умов та захист українського виробника:

  1. Імплементація Стратегії економічної безпеки 2025 та Національної економічної стратегії 2030, зокрема:
  • забезпечення громадського контролю в публічних закупівлях;
  • вдосконалення закону про публічні закупівлі, вирівнювання тендерних умов на ProZorro для платників і не платників ПДВ, запровадження інституту експертів;
  • скасування надмірного регулювання господарської діяльності, розвиток ринкових відносин.
  • вдосконалення механізмів публічно-приватного партнерства, пришвидшення процедур (законопроєкт №7508)
  • Забезпечення реальних розслідувань АМКУ щодо зловживань монопольним становищем компаніями/природними монополіями
  • оновлення законодавства щодо саморегулівних організацій;
  • прискорення цифровізації економіки України;
  • створення в Україні ефективних ринків акціонерного та боргового капіталу, а також ринку деривативних контрактів;
  • посилення торговельного захисту виробників, зокрема: забезпечення фінансових та інституційних умов для створення промислових екосистем; удосконалення процедур проведення розслідувань у сфері торговельного захисту (антидемпінгових, антисубсидиційних та спеціальних/захисних розслідувань); спрощення доступу національним виробникам до природних ресурсів (сировинних матеріалів) і поглиблення їх переробки із залученням сучасних технологій; забезпечення посилення інституційної спроможності і незалежності Антимонопольного комітету України;
  • забезпечення ефективного діалогу між центральними органами влади, ОМС, громадськістю і підприємцями щодо реалізації інвестиційних програм в рамках регіональних стратегій розвитку за фінансової підтримки МФО;
  • прискорення укладання угоди ACAA з ЄС (про визнання сертифікатів відповідності);
  • мінімізації корупційних ризиків та збільшення прозорості щодо авторських прав
  • впровадження державної програми гарантування воєнних ризиків за принципом страхування та надання доступу страховим компаніям України до перестрахування (відкрити валютні платежі) для формування пакетів із воєнними ризиками.
  • стимулювання переходу українського бізнесу з російського програмного забезпечення на українське ПО.
  • Проєкт Закону про внесення змін Митного кодексу України (щодо порядку контролю правильності визначення митної вартості товарів) № 3562
    посилання на законопроєкт