fbpx

Skip links

Білий та чорний списки ініціатив

Українська Рада Бізнесу перш за все відстоює інтереси білого та чесного бізнесу, тому ми сформували білий та чорний списки ініціатив, які відповідно підтримуємо або не підтримуємо.

 

ТОП-10 пріоритетів українського бізнесу на 2024 рік

 

Відновлення та розвиток економіки:

  1. Реалізувати комплекс заходів з метою відновлення економіки та збереження робочих місць та підприємництва в Україні, зокрема:

– запровадження прозорих та ефективних механізмів для відшкодування збитків бізнесу за втрачене майно, за вдалим прикладом відшкодування збитків громадянам;

– відновлення людського капіталу України – законопроєкт №9585 щодо іноземців у ЗСУ та ТРО, запровадження інвестиційних та бізнес віз, радикальне спрощення міграційного законодавства, стимулювання підприємців залучати до роботи соціально вразливі верстви населення;

– внести зміни до порядку використання коштів ДФРР з метою поетапного збільшення до 50% в період 2025-2027 рр. частки фонду, яка призначається виключно для співфінансування в інвестиційних (у т.ч. ДПП) проєктах зі створення або розширення виробництва високотехнологічної продукції з експортним потенціалом, модернізації сфери ЖКГ, поводження з ТПВ;

– КМУ разом з ВРУ розпочати у 1-2 кварталах 2024 р. діалог з розробниками НЕС-2030 щодо внесення змін до цілей і планів, а також щорічного коригування Стратегії з урахуванням розвитку подій у протидії агресору;

– направляти протягом 2025-2027 рр. щорічно не менше 1% від коштів Фонду Ukraine Facility на цільові програми підтримки розвитку екосистеми інновацій (на співфінансування з ОМС та відповідними інституціями інфраструктури університетів, коледжів, STEM-лабів, регіональних хабів DIH, розвиток програм національного фонду стартапів і т.п.), відповідно до ключових завдань НЕС-2030;  

– забезпечення ефективного механізму виїзду за межі України у відрядження та ділові поїздки для керівників компаній, найманих працівників та ФОП;

– удосконалення відповідальності за колабораційну діяльність, чітке розмежування вимушеного підприємництва на окупованих територіях та пособництва державі-агресору;

– створення прозорого механізму для розподілу міжнародної допомоги для регіонів;

– зберегти податкове резидентство для українців, які тимчасово перебувають за кордоном;

– стимулювання переходу українського бізнесу з російського програмного забезпечення на українське ПЗ; 

– проаналізувати ситуацію у різних регіонах України, розробити та запровадити спеціальні правові режими господарської та інвестиційної діяльності у найбільш постраждалих регіонах;

– впровадити державну програму розмінування на звільнених територіях:

– ранжування повітряних тривог у залежності від рівня реальної небезпеки.

Інституційні реформи:

  1. Реформа державної служби, інституційна реформа перевіряючих, контролюючих та правоохоронних органів: запровадження персональної відповідальності керівного складу держапарату, відновлення прозорих конкурсів та громадський контроль за відкритими конкурсами на ключові посади у владі, забезпечення ризикоорієнтованого підходу до перевірок суб’єктів господарювання.
  1. Повне перезавантаження БЕБ, ДМС, ДПС, з обранням керівників служб комісією з міжнародних експертів, переатестацією всіх кадрів, встановлення гідних зарплат працівникам ДПС та ДМС, створення якісних показників ефективності для вимірювання ефективності роботи БЕБ, ДПС, ДМС.
  1. Контроль за завершенням та імплементацією судово-процесуальної реформи, у тому числі завершення реформи системи адміністративного судочинства, перехід на цифрове судочинство і посилення прав інвесторів, врахування впливу бойових дій на цивільні правовідносини.
  2. Забезпечення інклюзивного діалогу між владою, бізнесом і громадянським суспільством, обов’язкові консультації з бізнесом (який буде визначений за чіткими критеріями щодо репрезентативності) при прийнятті регуляторних та податкових змін, необхідність проведення аналізу витрат-вигід при реєстрації будь-якого законопроєкту у Парламенті. Проведення обов’язкових публічних консультацій перед запровадження законодавчих змін у різних сферах (законопроєкт №4254).

Реформа податкової системи та митного законодавства:

  1. Радикальне оновлення податкового законодавства шляхом ухвалення норм  Податкового кодексу Розвитку, який міститиме норми по заміні податку на прибуток податком на виведений капітал, зниження сукупного податкового навантаження на фонд оплати праці до цільового показника 25%, податкова субсидія (розщеплення ПДФО та надсилання відсотка партіям і громадським організаціям)– законопроєкт №7500, модифікація СМКОР – запровадити граничний термін блокування ПН, передбачити належне виконання судових рішень з блокування ПН та компенсацію шкоди підприємствам за ухилення ДПС від виконання судового рішення, сприяння працевлаштуванню ВПО – позбавлення на певний термін оподаткування заробітної плати для ВПО, збільшення порогу обов’язкової реєстрації платником ПДВ та прив’язка показника до мінімальної заробітної плати, спрощення адміністрування КІК, підняття порогу обов’язкової реєстрації платником ПДВ до 400 МЗП, модифікації податку на землю, із компенсацією коштом зниження неефективних видатків держбюджету (зниження загальнодержавних видатків до 35% від ВВП після завершення воєнного стану).
    Оновлення митного законодавства, зокрема забезпечити обмін інформацією з країнами, що є найбільшими торговими партнерами України, мінімізувати дискрецію при визначенні митної вартості, зокрема забезпечити наявність єдиної тарифної сітки для всіх митниць, яка наповнюється даними від провідних профільних бізнес асоціацій,  забезпечення можливості оплати мита та ПДВ отримувачами посилок онлайн,  без посередництва митних брокерів та без контактування з митницею, спрощення міжнародної торгівлі тощо.
  1. Збереження спрощеної системи оподаткування, сприяння легальному мікро- і малому підприємництву, запровадження спрощеного оподаткування самозайнятих осіб. Скасування тотальної фіскалізації 2 та 3 груп ССО, застосування фіскалізації виключно для окремих ризикових груп платників, які мають значний ризик перевищення лімітів ЄП (визначення ризикових груп регулюється виключно Законом України); мінімізація зловживань – впровадження механізмів стимулювання покупця отримувати фіскальний чек; забезпечення відповідальності для неоформлених торговців.

Демонополізація економіки та зменшення впливу держави:

  1. Демонополізація ринку платіжних послуг – врегулювання ставок еквайрингу, імплементація європейських директив (проєкт закону №5734)
    Демонополізація створення електронних сервісів лише державою (окрім соціально значущих сервісів), мінімізація кількості КП та ДП, запровадження корпоративного управління для нихВизначення кросс-галузевих монополій на ринку вугілля та електроенергії та умов їх примусового поділу, стимулювання видобутку газу та спрощення доступу у сфері газовидобутку. Забезпечення незалежності регуляторних органів, зокрема АМКУ та НКРЕКП, шляхом визначення їх правового статусу, гарантування фінансової незалежності працівників.
  1. Швидка та прозора приватизація стратегічних держпідприємств після завершення воєнного стану, зокрема: відкритий публічний продаж державного пакета акцій ПАТ “Укрнафта”; акціонування та відкритий публічний продаж ДП “Укргазвидобування” НАК “Нафтогаз України”; відкритий публічний продаж 50%+1 акцій державного пакета ПАТ “Укрзалізниця”; примусовий відкритий продаж активів видобувних та енергетичних компаній понад пороги монопольного становища (демонополізація) через процедуру IPO; приватизація усіх теплокомуненерго; продаж на публічних конкурсах державних часток у всіх обленерго.

Вирівнювання конкурентних умов, детінізація, дерегуляція:

  1. Забезпечити реалізацію комплексу заходів, спрямованих на дебюрократизацію, дерегуляцію, сприянню внутрішньої та зовнішньої чесної конкуренції, зокрема:
  • Імплементація Стратегії економічної безпеки 2025 та Національної економічної стратегії 2030, зокрема вдосконалення закону про публічні закупівлі, вирівнювання тендерних умов на ProZorro для платників і неплатників ПДВ, запровадження інституту експертів, забезпечення громадського контролю в публічних закупівлях, прискорення цифровізації економіки України, створення в Україні ефективних ринків акціонерного та боргового капіталу, а також  ринку деривативних контрактів;
  • Скасування надмірного регулювання господарської діяльності, розвиток ринкових відносин, зокрема прийняття проєкту закону №5473-д щодо покращення ринкового нагляду.
  • Вдосконалення механізмів публічно-приватного партнерства, пришвидшення процедур (законопроєкт №7508), закріплення в українському законодавстві можливості здійснення публічно-приватного партнерства в сфері інформаційних технологій (зокрема, в частині створення електронних сервісів)
  • Зміна підходів до держнагляду, запровадження нових принципів взаємодії держави та бізнесу – скасування неефективних та обтяжливих норм державного контролю, посилення контролю громадськості в цій сфері (законопроєкт №5837)
  • Детінізація на ринках підакцизної продукції, покращення контролю за рухом товарів (законопроєкт №10215, №9364, №9662)
  • Запровадження сучасного трудового права, заснованого на свободі трудового договору – продовження дії закону 2434-IX про спрощений режим для МСБ не лише на воєнний час, а на постійній основі
  • Забезпечення реальних розслідувань АМКУ щодо зловживань монопольним становищем компаніями/природними монополіями
  • Впровадження регуляторного правила «one in – two out» – введення з боку держави будь-якого нового регулювання (норми, вимоги, обов’язки для бізнесу) має супроводжуватися скасуванням як мінімум двох чинних регулювань порівняної вартості 
  • оновлення законодавства щодо саморегулівних організацій;
  • забезпечення ефективного діалогу між центральними органами влади, ОМС, громадськістю і підприємцями щодо реалізації інвестиційних програм в рамках регіональних стратегій розвитку за фінансової підтримки МФО;
  • Укладання Угоди АСAА про оцінку відповідності та прийнятності промислової продукції, яка передбачена Угодою про асоціацію між Україною та ЄС;
  • усунення корупційних ризиків та збільшення прозорості щодо авторських прав 
  • спрощення умов для отримання ліцензій на будівництво або на вибір забудовника – спрощений декларативний порядок щодо ліцензування. 
  • мінімізувати кількість дозволів та ліцензій (зак-т №8058), зокрема прибрати ліцензії на гуртову торгівлю столовими винами та торгівлю пивом
  • спрощення порядку встановлення та зміни цільового призначення земельних ділянок на територіях за межами населених пунктів (законопроєкт №9627)
  • забезпечити позитивні стимули для виробництва та експорту товарів із значною доданою вартістю – надання доступу до дешевого фінансового ресурсу для їх виробництва, продовження безмитного та без квот режиму торгівлі з ЄС тощо
  • спростити адміністрування для МСБ, забезпечити не обов’язковість актів виконаних робіт/послуг, перехід до європейської моделі інвойсів
  • Забезпечення захисту прав учасників кримінального провадження (законопроєкт №9211)
  • Проєкт Закону про внесення змін Митного кодексу України (щодо порядку контролю правильності визначення митної вартості товарів) № 3562
    посилання на законопроєкт