fbpx

Skip links

Реорганізація Держпродспоживслужби матиме значні негативні наслідки

Бізнес-асоціації, які є членами Української Ради Бізнесу, в листі до уряду висловили негативне ставлення до можливої реорганізації Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів.

Прем’єр-Міністру України
Шмигалю Д.А.

Міністру розвитку економіки,
торгівлі та сільського господарства України
Петрашку І.Р.

Міністру охорони здоров’я
Степанову М.В.

Заступнику Міністра розвитку економіки,
торгівлі та сільського господарства України
Глущенку С.М.

У зв’язку із ініціативою МОЗ України про перетворення Держпродспоживслужби України на Державну службу по контролю захворюваності України, представники бізнес-асоціацій різних галузей економіки звертають вашу увагу на наступне:

На даний час Держпродспоживслужба України (надалі – Служба) виконує цілу низку регуляторних функцій у різних сферах господарювання. Її ліквідація або реорганізація призведе до значних негативних наслідків.

Служба була утворена відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 10 вересня 2014 року № 442 «Про оптимізацію системи центральних органів виконавчої влади». На сьогодні діяльність даної Служби регламентована Положенням про Держпродспоживслужбу України, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 2 вересня 2015 р. № 667, згідно з якою Службою здійснюється:
– державний ветеринарно-санітарний контроль, державний нагляд (контроль) за дотриманням санітарного законодавства, санітарного та епідемічного благополуччя населення;
– державний контроль за здоров’ям та благополуччям тварин, безпечністю та окремими показниками якості харчових продуктів, неїстівних продуктів тваринного походження, репродуктивним матеріалом, племінною справою у тваринництві, біологічними продуктами, патологічним матеріалом, ветеринарними препаратами, субстанціями, кормовими добавками, преміксами, кормами;
– контроль за дотриманням законодавства про захист прав споживачів;
– контроль за додержанням законодавства про рекламу; законодавства щодо зберігання, транспортування, торгівлі та застосування засобів захисту рослин, показників вмісту шкідливих для здоров’я людини речовин та інгредієнтів у тютюнових виробах, які реалізуються на території України;
– здійснює державний нагляд (контроль) за дотриманням юридичними особами вимог законодавства з охорони прав на сорти рослин у сфері виробництва, використання, зберігання, реалізації та розмноження садивного матеріалу сортів рослин;
– державний ринковий нагляд, в тому числі організовує розроблення проектів секторальних планів ринкового нагляду, затверджує секторальні плани ринкового нагляду, здійснює моніторинг виконання та перегляд таких планів тощо;
– метрологічний нагляд;
– інше.

Відповідно до нової запропонованої МОЗ концепції, новостворена служба у підпорядкуванні МОЗ буде здійснювати реалізацію державної політики – зокрема, у сферах безпечності та окремих показників якості харчових продуктів, санітарного законодавства, санітарного та епідемічного благополуччя населення, епідеміологічного нагляду. Проте перелік сфер та галузей, у яких Держпродспоживслужба реалізує державну політику, є значно більшим, ніж пропонується новою концепцією.

Також зазначаємо, що реалізація запропонованих змін триватиме довгий час, що призведе до уповільнення експортно-імпортних операцій та торгівлі на внутрішньому ринку через затримки у наданні адміністративних послуг і оформленні документів дозвільного характеру. У складних кризових та карантинних умовах це буде додатковим навантаженням на бізнес та погіршенням умов його роботи.


У Держпродспоживслужбі напрацьовані робочі процедури та нормативна документація, практика роботи із підприємствами підконтрольних галузей. Ми вже мали можливість бачити, як необдумані реорганізації руйнують напрацьоване роками та не дають нормально працювати сумлінним платникам податків. Ми можемо отримати збій у наданні дозволів, відсутність контролю, який хоч і не працює повноцінно, але ці функції виконуються регулярно.

Крім того, із ліквідацією Служби необхідно буде повністю перевидати всю нормативну документацію, що може розтягнутися на роки.

Таким чином, вважаємо, що запропоновані МОЗ України зміни негативно вплинуть на всю систему державного контролю щодо безпечності харчових продуктів тощо та негативно позначаться на роботі підприємств.

Враховуючи зазначене вище, закликаємо Кабінет Міністрів України не підтримувати ідею  реорганізації Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів.

З повагою,

Бізнес-асоціації

члени Української Ради Бізнесу

Залишити коментар

Name*

Website

Коментар