fbpx

Skip links

Український бізнес підтримує проєкт закону №4184 про оподаткування електронних послуг нерезидентів

Щодо проєкту закону №4184 про оподаткування
електронних послуг нерезидентів

Члени Української Ради Бізнесу, до складу якої входять десятки бізнес-асоціацій різних галузей економіки, проаналізували законопроєкт №4184 щодо оподаткування електронних послуг нерезидентів та дійшли висновку, що норми проєкту є позитивними для економіки України, сприяють вирівнюванню конкуренції та синхронізації податкового законодавства нашої країни із законодавством ЄС.

Відповідно до чинного національного законодавства, частина електронних послуг, що надаються міжнародними корпораціями в мережі Інтернет, оподатковується податком на додану вартість через механізм делегування обов’язку декларувати податкові зобов’язання їх покупцями у разі, якщо вони є платниками податку на додану вартість або є суб’єктами господарювання, навіть якщо вони не зареєстровані платниками податку на додану вартість.

Надання компаніями-нерезидентами електронних послуг для фізичних осіб, які не мають статусу суб’єкта господарювання, не дозволяє ефективно реалізувати правила оподаткування ПДВ. Це призводить до втрат державного бюджету та створює неконкурентне середовище для резидентів-платників. Тим самим, порушуються базові принципи рівності та нейтральності оподаткування платника податків.

Тож на цей час є актуальним створення передумов для адміністрування податку на додану вартість при оподаткуванні електронних послуг фізичним особам, що постачаються нерезидентами в мережі Інтернет, шляхом внесення відповідних змін до Податкового кодексу України, враховуючи особливості національного законодавства та з урахуванням іноземного досвіду.

Проєкт закону №4184 передбачає, що великі компанії – нерезиденти, які не мають постійного представництва на території України та постачають власні електронні послуги фізичним особам через мережу Інтернет, – мають зареєструватися платниками ПДВ, якщо сума наданих ними електронних послуг на території України перевищує суму, еквівалентну 1 млн грн.

Адміністрування податку пропонується спрощене, для нерезидентів буде розроблено  спеціальний вебпортал “ПДВ для осіб-нерезидентів”, керувати яким буде Державна податкова служба, нерезидент не буде складати податкові накладні на операції з постачання електронних послуг та буде подавати спрощену податкову декларацію.

Слід зазначити, що за останні роки оподаткування електронних послуг нерезидентів стало поширеною практикою в усьому світі – його впровадили вже близько 60 країн і ще кілька десятків країн планують запровадити найближчим часом. Загальний принцип податку у всіх країнах єдиний – оподатковувати електронні послуги, надані нерезидентами резидентам, аналогічно з тими, що надаються місцевими компаніями, аби вирівняти податкове навантаження на всіх гравців цього ринку.

Виходячи з викладеного вище, закликаємо народних депутатів підтримати проєкт №4184 в цілому та вирівняти податкове навантаження на українські компанії та іноземні.

Залишити коментар

Name*

Website

Коментар