Skip links

У новому законопроєкті про сферу застосування РРО мають бути враховані пропозиції законослухняного бізнесу

Керівнику Офісу Президента України Єрмаку А.Б.

Заступниці Керівника Офісу Президента України Свириденко Ю.А.

Члени Української Ради Бізнесу, до складу якої входять 93 бізнес-асоціації малого та середнього бізнесу, неодноразово вітали кроки з детінізації економіки України та створення рівних умов для всіх підприємців малого і середнього бізнесу. Саме тому ми підтримували та підтримуємо всі законодавчі ініціативи, спрямовані на мінімізацію «сірих» схем – зокрема, проєкти № 3131-1, №3087д, №2318-1, №1082 тощо. Всі ініціативи щодо детінізації ми розглядаємо на основі економічних розрахунків, аналізу витрат-вигод, підтримуємо виключно ті, які дають позитивний економічний ефект та несуть суспільну користь.

Саме тому на основі економічних розрахунків та аналізу міжнародного досвіду представники Української Ради Бізнесу визначили тотальну фіскалізацію 2 та 3 груп спрощеної системи як негативну, таку, що погіршує умови ведення бізнесу для найдрібніших спрощенців, спричиняє соціальну напругу, несе суттєві корупційні ризики.

У разі добровільного встановлення та початку застосування РРО платниками єдиного податку 2 та 3 груп (фізичними особами – підприємцями), які не мають обов’язку їх застосовувати, необхідно з 1 січня 2021 року надати право таким платникам на отримання одноразової грошової допомоги з бюджету.

В той же час відсутність будь-якої фіскалізації також є негативною моделлю, яка призводить до тінізації економіки та до недобросовісної конкуренції. За розрахунками економістів, від зловживань спрощеною системою оподаткування реальним великим бізнесом втрати бюджету складають від 6.3 до 8.6 млрд гривень на рік, тож ситуація потребує термінового врегулювання.

Тому представники бізнесу вважають оптимальним запровадження фіскалізації виключно “ризикових” видів діяльності – таких, як реалізація автозапчастин; реалізація лікарських засобів, виробів медичного призначення та надання платних послуг у сфері охорони здоров’я; реалізація технічно складних побутових товарів, які підлягають гарантійному ремонту; діяльність ресторанів, готелів; реалізація ювелірних та побутових виробів із дорогоцінних металів, дорогоцінного каміння, дорогоцінного каміння органогенного утворення та напівдорогоцінного каміння; діяльність диспетчерських служб/технологічних платформ таксі.

Для інших категорій платників вважаємо за доцільне розглянути фіскалізацію виключно для тих, хто веде діяльність на великих торгових площах – про це Коаліція УРБ раніше зазначала у спільній заяві.

Фіскалізація виключно ризикових видів діяльності, згідно з розрахунками експертів, дає незначні збитки для підприємців, при цьому тіньові схеми буде мінімізовано, фіскальний ефект у моделях із “ризиковою” фіскалізацією перевищує економічні втрати.

Також для ефективної роботи з детінізації економіки вважаємо за необхідне сприяти запровадженню програм лояльності в частині залучення покупця до цього процесу з використанням кращих практик різних країн світу щодо механізмів стимулювання покупця отримувати фіскальний чек.

Вважаємо, що окремо потрібно врегулювати ситуацію щодо здійснення фізичними особами  нелегальної діяльності без державної реєстрації та наявності будь-яких документів на реалізацію товарів і надання послуг. Це спричиняє нерівну конкуренцію по відношенню до фізичних осіб – підприємців, які сплачують відповідні податки.

Члени Української Ради Бізнесу закликають представників Офісу Президента України врахувати пропозиції законослухняного бізнесу при напрацюванні нового проєкту Закону щодо сфери застосування РРО. Пропонуємо провести експертну дискусію за участі ОП, МЕРТ, Мінфіну, представників бізнесу та експертів, на якій погодити спільне бачення щодо питань мінімізації “сірих” схем при реалізації товарів та наданні послуг.

З повагою

Члени Української Ради Бізнесу

Залишити коментар

Name*

Website

Коментар