fbpx

Skip links

Учасники УРБ зустрілися з спеціальним представником уряду Німеччини щодо питань реформи децентралізації в Україні

1 березня в Посольстві Федеративної Республіки Німеччина в Києві відбулася зустріч представників Української Ради бізнесу (УРБ), до складу якої входять 64 бізнес асоціації  з Георгом Мільбрадтом — професором публічних фінансів, спеціальним посланником уряду Німеччини з питань реформи децентралізації та структурних реформ в Україні.

Від Української Ради Бізнесу участь взяли Надія Бедричук,  виконавчий директор Української асоціації прямого продажу, Дмитро Михайленко, Торгово промислова палата, Юрій Пероганич, директор АПІТУ, Олексій Колесніков, представник Асоціації «Українські імпортери побутової електроніки, Олександр Громико, президент Української асоціації виробників, Андрій Кривонос, голова директората Асоціації франчайзінга,  Олександр Гвяздовський, Нафтогазова асоціація України, Олег Іваненко директор УАВ,  Андрій Панасюк,  член правління Асоціації підприємств інформаційних технологій України.  У зустрічі також взяли участь Андреас Отто — перший секретар, радник з питань економічного співробітництва та розвитку Посольства ФРН у Києві, Бенедікт Герман (Benedikt Herrmann) — представник місії ЄС в Україні, Олег Гетман, економіст, експерт ІСЕТ.

Уряд Німеччини, визнаючи важливість структурних реформ та реформи децентралізації, призначив спеціального представника з питань цієї реформи – пана Мільбрадта. Спільно з міжнародними донорами, асоціаціями та новими громадами, урядом України та комітетом Верховної Ради з питань регіональної політики, було напрацьовано низку важливих законопроектів з цього питання, які Верховна Рада має ухвалити у 2018 році.

У своєму виступі пан Мільбрадт зокрема відзначив, що у 2014 році Україна розпочала амбітну реформу децентралізації, яка передбачає реорганізацію адміністративно-територіального устрою країни. Першим важливим кроком реформи стало стимулювання сіл та невеликих міст до утворення нових, більших за розмірами одиниць місцевого самоврядування, здатних виконувати завдання, які раніше належали до компетенції районних і обласних державних адміністрацій, а також центральних органів влади.

Цей процес об’єднання стимулюється значним фінансовим ресурсом: після об’єднання новостворені територіальні громади отримують 60% податку на доходи фізичних осіб, зібраного на їх території. Такий стимул призвів до неочікувано швидкого об’єднання громад. Всупереч усім очікуванням більшості міжнародних експертів, понад 30% сіл та невеликих міст вже об’єдналися у нові громади. На сьогодні в Україні утворено понад 700 нових громад.

Новостворені громади стають осередками комфортного бізнес-клімату та економічного зростання: голови нових громад швидко зрозуміли, що місцевий бізнес є найнадійнішим джерелом надходжень до місцевих бюджетів і стають затятими захисниками місцевого бізнесу.  Малий та середній бізнес в інших країнах, де податок на доходи фізичних осіб йде до місцевих бюджетів (наприклад, у країнах Скандинавії та Балтії, Швейцарії, Німеччині, Австрії та Словенії), користується цією персональною підтримкою та захистом з боку мерів та керівництва муніципалітетів.

Отже, реформа децентралізації у тому вигляді, в якому вона запланована в Україні, є потужною реформою зі значним впливом на український малий та середній бізнес.

Щоб реформа децентралізації просувалася якомога швидше: утворювались нові громади з орієнтацією на справжній розвиток свого середовища та місцевого бізнесу  потрібні відповідні  законопроекти, які на це час застрягли у Парламенті України.

Українській Раді Бізнесу було запропоновано  розглянути можливість підтримки законопроектів з децентралізації. На думку пана Мільбрадтом підтримка цих законопроектів з боку Української Ради Бізнесу, зокрема комунікаційна, могла б пришвидшити їх приняття, що було б корисним для малого та середнього бізнесу України.

Члени Ради Бізнесу зазначили, що вони підтримують тренд на децентралізацію, вони ознайомляться з проектами та погодять їх до «білого списку» згідно процедур УРБ, разом з тим вони наполягають, що реформа децентралізації, щоб бути ефективною, має відбуватись разом з реформами ключових інституцій, зокрема з радикальною реформою ДФС та митниці, ліквідацією Податкової міліції та створенням аналтічної служби по розслідуванню фінансових злочинів, судовою реформою тощо.

Георг погодився з необхідністю інституційних реформ та обіцяв висвітлити відповідну проблематику німецькому Уряду.

Наприкінці зустрічі учасники визначили необхідність постійної комунікації щодо ситуації з реформами в Україні та домовились про наступну зустріч після повернення Георга до України наприкінці березня.

Довідково:

Георг Мільбрадт вивчав у Мюнстері економічну теорію, право і математику. У 1973 році йому було присуджено перший науковий ступінь, а у 1980 році він захистив дисертацію у галузі економіки, зокрема у галузі публічних фінансів. У листопаді 1990 року його призначено міністром фінансів Республіки Саксонія. На цій посаді після возз’єднання Німеччини пан Мільбрадт відповідав за реорганізацію управління фінансами, будівництвом і нерухомістю цієї федеральної землі, а також формував процес трансформації від соціалістичного планового господарства до устрою на засадах ринкової економіки. У 2002–2008 — прем’єр-міністр Республіки Саксонія. Під час своєї роботи у саксонському уряді він був також членом Бундесрату і завдяки цьому був залучений до законодавчої діяльності федерації. З 1995 він є професором публічних фінансів і викладає у Технічному університеті Дрездена.

Залишити коментар

Name*

Website

Коментар